DLF Innovasjonpris ble for første gang delt ut i 2007. DLF Merkevarepris og DLF Samfunnsanvarspris ble for første gang delt ut i 2016.
Etter en evaluering og tilbakemeldinger fra våre medlemmer, har styret besluttet å justere kriteriene for DLF Samfunnsansvarspris i tråd med DLFs mål og oppgaveområder. Utmerkelsen får også nytt navn: DLF Bærekraftspris. Kriteriene knyttes opp mot FNs bærekraftsmål nr. 12. Denne endringen gjelder fra 2022.
DLF NIQ Årets Verdiskaperpris blir delt ut første gang 2024.
2024
Vi åpner opp for registrering av nominasjoner 11. juni og lukker 16. august. Følg med på våre nettsider og/eller nyhetsbrev for mer informasjon når dette er klart.
Finalister og vinnere blir presentert på DLF Høstmøte 17. oktober.
DLF Innovasjonspris
Gjennom denne prisen ønsker DLF å trekke frem gode eksempler på bredden og kvaliteten i medlemmenes innovasjonsarbeid, og dele gode løsninger for å inspirere bransjen til fortsatt satsing på innovasjon i hele verdikjeden.
DLF Merkevarepris
Prisen skal tydeliggjøre merkevarens styrke og posisjon i samfunnet og vi ønsker å dele gode løsninger for å inspirere bransjen til å utvikle merkevarens posisjon.
DLF Bærekraftspris
Prisen skal tydeliggjøre merkevarens mulighet til å være med på å løse noen av samfunnets utfordringer, samtidig som vi ønsker å dele gode løsninger og inspirere bransjen til å utnytte sin posisjon enda bedre.
DLF NIQ Årets Verdiskaperpris
Prisen skal skal løfte enkeltprodukter som setter spor og inspirerer. Formålet med prisen er å fremme viktigheten av merkevarenes bidrag til vekst for kategorier og kjedene, slik at totalmarkedet vokser.
Kontaktperson:
Siw Skjervold | tlf 95830570 | mail siw.skjervold(a)dlf.no
Vinnere av DLF Utmerkelser
2024
DLF Merkevarepris gikk til Ringnes AS for Schous Pils, DLF Innovasjonspris gikk til Bonaventura Sales AS for Dave & Jon`s dadler, DLF Bærekraftspris gikk til Rørosmat SA for Grønn samskapning og DLF NIQ Verdiskaperpris gikk til Ringnes AS for Farris Frus.
2023
DLF Merkevarepris gikk til Brynild AS for Den Lille Nøttefabrikken. Onna Greens AS fikk hele to priser; DLF Innovasjonspris for Naturlig spiseklar salat og DLF Bærekraftspris for Smartere Verdikjede.
2022
DLF Bærekraftspris gikk til Mills AS for Klimaarbeid i Mills, DLF Innovasjonspris ble tildelt Orkla Confectionery & Snacks for KiMs Air Crunch og DLF Merkevarepris ble tildelt Lerum AS for merkevaren Lerum.
2021
DLF Samfunnsansvarspris gikk til Mere Mat AS for Fremtidens ferdigmat, DLF Innovasjonspris ble tildelt Haugen-Gruppen AS for Old El Paso Tortilla Pockets og DLF Merkevarepris ble tildelt Ringnes AS for Frydenlund.
2020
DLF Samfunnsansvarspris gikk til TINE SA for bærekraftig verdiskaping, DLF Innovasjonspris ble tildelt Hansa Borg Bryggerier AS for Hansa Mango IPA og DLF Merkevarepris ble tildelt Essity Norway AS for Libero.
2019
DLF Samfunnsansvarspris gikk til Barilla Norge AS for Wasa 100, DLF Innovasjonspris ble tildelt Hennig-Olsen Is for ZERoh! is og DLF Merkevarepris ble tildelt Tine SA for Norvegia.
2018
DLF Samfunnsansvarspris gikk til Pierre Robert Group, DLF Innovasjonspris ble tildelt Fjordland AS for Litt Mat Smoothie Bowl og DLF Merkevarepris ble tildelt Mondelez Norge AS for Kvikk Lunsj.
2017
DLF Samfunnsansvarspris gikk til Santa Maria Norge AS for The Perfect Mix of Taste and Future, DLF Innovasjonspris ble tildelt Multibev AS for Njie Propud Proteinpudding og DLF Merkevarepris ble tildelt Orkla Home & Personal Care Norge for Dr Greve.
2016
DLF Samfunnsansvarspris gikk til Brynild Gruppen AS for Den Lille Nøttefabrikkens bærekraftige cashewnøtter fra Mosambik. DLF Innovasjonspris ble tildelt Kavli Norge AS for Q Skyr Mini. DLF Merkevarepris ble tildelt Orkla Health AS for Möller’s Tran.