Gradient Benchmark
Nordisk leder innen B2B kundebenchmarking
Gradient Benchmark gjennomfører evalueringer av samarbeidet mellom leverandører og kjeder i alle de nordiske landene innen flere sektorer. Blant annet dagligvarehandel, foodservice, servicehandel, forbrukerelektronikk, apotek m.fl.
Hvorfor kundebenchmarking?
B2B Customer Benchmarking er et kraftig operativt verktøy som hjelper bedrifter med å utvikle sin virksomhet med direkte tilbakemeldinger fra forretningspartneres holdninger, prioriteringer og behov.
Dagligvarehandel Central Buying – Et nytt kraftig verktøy for DLFs medlemmer
Etter grundig forankring under det siste året med norsk dagligvarebransjens aktører lanseres nå Gradient Benchmarks modell Dagligvarehandel Central Buying for DLF-medlemmer, som har deltakelse fra alle norske kjeder.
Deltakende leverandører blir evaluert av kjedene på utvalgte og validerte evalueringsparametere som gir et helhetlig bilde av samarbeidet på forretningsrelevante områder.
Resultatene for deltakende leverandører rapporteres både med benchmarking mot egen kategori og med totale resultater og rangeringer mot bransjen som helhet.
For effektiv analyse og operasjonell anvendelse leveres resultatene i Gradient Benchmarks digitale analyseverktøy, som gir grunnlag for operasjonell søknad og handlingsplanlegging.
Gradient Benchmarks modell gir også mulighet for direkte sammenligninger mellom landene for leverandører som opererer i resten av Norden.
Deltakende leverandører inviteres også til å gi tilbakemelding til kjedene
Gjennom Gradient Benchmark inviteres DLF-medlemmer som leverandør til å gi sine tilbakemeldinger om samarbeidet med dagligvarekjedene og deres innsats på markedet. Resultatene levereras aggregert per kjede, og de enkelte leverandørers svar er anonymiserte.
For mer informasjon om deltakelse og rapporter ta kontakt med oss.