DLF Partner Tjek: Bruken av relative priser eksploderer i Norge
(Sak og bilde er levert av Tjek)
Inflasjon øker nordmenns interesse for tilbud og det sees tydelig i bruken av de populære appene Mattilbud og eTilbudsavis. Mer enn 600 000 bruker nå en av disse appene hver måned.
Tilbud kommer i mange former, og spesielt én type vokser nå raskt, og det er relative priser.
Dagligvarekjedene har i perioden uke 1-47 2022 publisert 44.018 ulike tilbud i appene Mattilbud og eTilbudsavis.
- Av disse var 4.659 uten pris – tilsvarende mer enn 10 % av alle tilbudene.
- I stedet for pris var meldingen spar X% eller ta X og betal for Y.
- I samme periode i fjor var det kun 1.896 tilbud av denne typen, som var under 5 %.
- Relative Priser er nå den mest brukte prismeldingen i Norge, foran kr 10 og kr 20. I fjor lå den kun på 3. plass.
Kontaktperson:
Claus Nykjær, Head of Insights
[email protected] | mobil +45 26 750 740