
Nye medlemmer i DLFs komiteer
DLFs styre holdt møte i mars hvor søknader om opptak til komiteene ble behandlet. DLF ønsker samtlige nye komitémedlemmer velkommen!

DLF Kompetanseprogram – Påmeldingsfrist 8. august
Hvem i din bedrift kan ha nytte av salgsfremmende kompetanseheving? Med svært gode erfaringer fra tidligere års kull inviterer vi nye deltakere til DLF Kompetanseprogram med oppstart høsten 2016. Påmeldingsfrist er 6. juni.

Har din bedrift redusert matsvinnet?
Matindustrien har gjennomført en rekke svinnreduserende tiltak i løpet av de siste fem årene. Nå skal Matvett hjelpe oss å få vist dem frem!

Kjedekampanjer som sammenligner merkevarer og Privat Labels
På generelt grunnlag er DLF skeptiske til kampanjer der dagligvarekjedene fremhever sine egne Private Labels (PL) på bekostning av merkevarer. Med det som utgangspunkt har DLF hatt møte med Rema 1000 og gitt uttrykk for vårt syn på kjedens «Bytt & Spar»-kampanje.

STAND013 – Ny standard for elektronisk utveksling av handelsinformasjon i dagligvarebransjen
STAND overtok i 2014 ansvaret for de elektroniske handelsmeldingene (EDI) som brukes i dagligvarebransjen. Som følge av dette ble det vedtatt å gjøre en større revidering, hvor fokus var å sikre en enhetlig måte å implementere EDI på, med forankring i forretningsprosessene mellom leverandør og kjede. Dette arbeidet har resultert i en ny STAND-standard – STAND013 Elektronisk utveksling av handelsinformasjon i dagligvarebransjen.

Nye medlemmer DLF Kommunikasjon- og samfunnsansvarskomité
I løpet av det siste året har DLF Kommunikasjon- og samfunnsansvarskomité (KSK) blitt forsterket med tre nye medlemmer. Vi ønsker dem alle velkommen!

DLF-skepsis til Rema 1000 Bytt & Spar
DLF registrerer at Rema 1000 i disse dager kjører en Bytt & Spar markedsføringskampanje der butikkjeden profilerer sine produkter på bekostning av våre medlemmers merkevarer.

Ny satsing i Dagligvareleverandørenes forening
Arve Jøndahl tiltrer som markedsdirektør i Dagligvareleverandørenes forening (DLF) med ansvar for dagligvaresektoren og markedsstrukturer. - Dagligvarebransjen er i stadig utvikling. Jeg ser fram til å arbeide for DLF hvor jeg kan bidra med mine erfaringer og se disse i et bransjeperspektiv, sier Jøndahl.

Justering av krav til bildekvalitet i MediaStore
Før nyttår ble kravene til produktbilder som lastes opp i MediaStore justert. Kravet til bildestørrelse (oppløsning) er redusert fra A3 til A4. Endringen er gjort for at flere raskere kan få komplettert basen med produktbilder.

Husk frist for innlevering av produkter til kontrollmåling L1 2016
Husk frist for innlevering av produkter til kontrollmåling L1…

NorgesGruppen og Bunnpris inngår samarbeid
NorgesGruppen og Bunnpris inngår samarbeid
Bunnpris har inngått…
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no