Emma Bjørke blir Direktør Bærekraft i DLF
Emma Bjørke er ansatt som direktør for bærekraft i DLF og tiltrer stillingen 1. februar 2025. Emma kommer fra PWC og stillingen som Director Sustainability & Climate Change. Hun har fra tidligere lang karriere i Ringnes AS hvor hun de siste årene var bærekraftansvarlig.
Historisk enighet om et «Grønt Danmark»
DLF Partner Sopra Steria Footprint: Den danske regjeringen og «Den Grønne Trepart» har inngått en avtale som innebærer den største omstillingen av Danmarks arealbruk over 100 år. Det betyr også at Danmark blir første land i verden, til å innføre C02-avgift på utslipp fra husdyr.
DLF Nettverk for HR / Kompetanse
Er du ansvarlig for HR / Kompetanse og ønsker å diskutere relevante og aktuelle tema med likesinnede? Nå åpner vi opp for å etablere et eget nettverk for HR ansvarlige, og ønsker å sjekke interessen for dette hos våre medlemmer. Ta kontakt med oss dersom du er interessert.
Har du lyst til å bli med i et DLF nettverk?
DLF nettverk er et populært tilbud til ansatte i DLFs medlemsbedrifter. Her samles medlemmer til faglig påfyll, erfaringsutveksling og relasjonsbygging med bransjekolleger. Vi har pr i dag seks nettverk fordelt på flere fagområder. Det er gratis å delta. Fortløpende opptak!
DLF Partnere Kauza og Tjek webinar: Status FMCG i 2024 og et innblikk i 2025
Arrangementsdato: 24/01/2025
DLF Partnere Kauza og Tjek inviterer DLF medlemmer til gratis webinar: Hva skjer med forbrukeratferden og hvordan bruker handelen kundeaviser? Dette får du svar på når Kauza og Tjek ser på resultater fra 2024, samt gir oss et innblikk i 2025.
Landsdekkende – med fokus på innsikt, fleksibilitet og bærekraft
Mersalg er DLF Partner som tilbyr tjenester som er relevante for DLFs medlemsbedrifter. - Selve grunnfjellet i Mersalg er å skape verdi for våre kunder og de varemerkene vi representerer. Derav navnet Mersalg! Sier adm. direktør Ståle Schibbye.
DLF kritisk til Konkurransetilsynets offentliggjøring av «Marginstudien»
Konkurransetilsynet har hentet inn store mengder sensitive data fra en rekke av DLFs medlemsbedrifter i forbindelse med tilsynets «Marginstudie». Torsdag 28.11. mottok disse bedriftene brev fra tilsynet, der det i grove trekk ble redegjordt for hvordan informasjon fra deres bedrifter tenkes aggregert og presentert i studien
Bonaventura Sales: Agilitet og lokal tilpasning som nøkkelen til vekst
Medlemsintervju: Bonaventura Sales har på få år vokst til å bli en ledende aktør i Nord-Europa. - Vi har store vekstambisjoner, både i Norge og internasjonalt, sier Silje Løken, CEO i Bonaventura Nordic. Hun forteller om hvordan de kombinerer innsikt, teknologi og fleksibilitet for å holde seg i front i Nord-Europa.
DLF kritisk til forslag om forbud mot markedsføring
Helse- og omsorgsdepartementet har sendt ut på høring et forslag til ny forskrift om «forbud mot markedsføring av visse næringsmidler rettet mot barn». – Regjeringen foreslår en unødvendig regulering, med et forskriftsforslag som innebærer helt urimelige begrensninger i muligheten til å markedsføre kjente og kjære merkevarer i det norske markedet, mener adm. direktør Helge Hasselgård i DLF.
SMB-markedets problemløser
Elden Advokatfirma er DLF Partner som tilbyr tjenester som er relevante for DLFs medlemmer. De har de siste tiårene utvidet virksomheten til også å omfatte forretningsjuridiske problemstillinger.– Vi har bygget opp en avdeling som jobber utelukkende med næringslivets behov, forteller Tony A. Vangen, advokat og partner i Elden.
EMV øker mest i pris
Kjedekontrollerte varer (EMV) tar stadig mer plass i butikkhyllene, noe som har konsekvenser for pris, utvalg og forbrukermakt. I en kronikk i Nettavisen forklarer vi at EMV ikke nødvendigvis gir lavere priser, men eller kan føre til høyere priser og svekket konkurranse. Vi stiller spørsmålet: er konkurransen rettferdig?
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no